Sulje ikkuna

Päivitetty: 9.12.2016 - Seuraava päivitys: 30.5.2018

Internetin käyttö kulttuuritarkoituksiin (% 16-89-vuotiaista) 2014-2016
käyttäjiä viimeisten kolmen kuukauden aikana keväällä
2014 2015 2016
Kaikki      
Käyttänyt internetiä 86 87 88
Musiikin kuuntelu tai lataaminen verkosta tietokoneelle tai muuhun laitteeseen 50 52 58
Televisioyhtiöiden nettitelevisiopalvelut (esim. Yle Areena) . . 61
Tilausvideopalvelut (esim. Netflix, Viaplay) . . 31
Internetin videopalvelut (esim. Youtube, Vimeo) . . 62
Verkkolehtien tai televisiokanavien uutissivujen lukeminen 73 78 74
Pelien pelaaminen tai lataaminen 9 . 30
Muiden käyttäjien jakamien sisältöjen katsominen/lukeminen (esim. youtube, flickr) . . 60
Itse tuotetun sisällön (teksti, kuvat, videot, musiikki jne.) lataaminen mille tahansa sivustolle jakamista varten 35 25 .
Blogien lukeminen 44 36 38
Blogin kirjoitus tai verkkosivujen teko . . 6
Viestien kirjoittaminen keskustelupalstoille tai uutisryhmiin 48 48 .
Yhteisöpalvelujen seuraaminen 51 53 56
Tieto- ja viestintätekniikan käyttötutkimus
Yksikkö: % 16-89-vuotiaista
Lähde: Tilastokeskus / Tieto- ja viestintätekniikan käyttötutkimus